Djursland Fri Fagskole Topbillede mange
Du kan gå på Fri Fagskole hvis du har afsluttet 10 års skolegang, har en 9. kl. eller er mindst 16 år. Her hos os kan du vælge mellem tre erhvervsrettede fag - Grafisk Design, Styling eller Tekstil Design

Fri Fagskole tilbyder kurser indenfor flere forskellige brancher. På Djursland Fri Fagskole tilbyder vi tre forskellige branchefag -  Grafisk Design, Styling, og Tekstil Design. Du skal vælge et branchefag. Du får to hele dage undervisning i dit branchefag.

Frie Fagskoler minder om efterskoler, men er anderledes, fordi mindst 1/3 af undervisningen SKAL være praktisk undervisning.

Fri Fagskoler er derfor de kostskoler, hvor arbejdet med hænderne betyder mest, og undervisningen er altid rettet mod praktiske erhverv, uddannelser og job.

Fri Fagskole hjælper unge til at finde deres vej mod en ungdomsuddannelse, erhvervsuddannelse eller et arbejde, de bliver glad for og kan lykkes med.

På Fri Fagskoler har elever samlet set syv branchelinjer at vælge imellem og fire veje at gå:

·         10. klasse

·         Erhvervsvejen

På Djursland Fri Fagskole vil du få et skoleår og et fællesskab sammen med elever, der har valgt et linjefag på Femmøller Efterskole og med elever der har valgt branchefag på fri fagskolen.

Ønsker du at søge om optagelse eller besøge vores skole, skal du blot bestille en fremvisning. Vi  afholder besøgsdage på udvalgte søndage i løbet af året.

Tæt på Aarhus, tæt på stranden, tæt på Mols Bjerge, tæt på dine drømme

Vi har kontortid på hverdage mellem:

kl. 8.30-10.00
kl. 10.30-12.00
kl. 13.00-15.30

tel:      86 36 24 00
mobil:  21 38 32 19

E-mail til kontoret:       fe@femmoeller.dk

Tæt på Aarhus, tæt på stranden, tæt på Mols Bjerge, tæt på dine drømme

Vi har kontortid på hverdage mellem:

kl. 8.30-10.00
kl. 10.30-12.00