Tekstil Topbillede kvinde
Tekstil, Mode og Design – to dagen om ugen med dit yndlingsfag – hele skoleåret!

Hvad laver vi på Tekstil, Mode og Design
På den kreative linje Tekstil, Mode og Design arbejder vi med tekstil af forskellig art og hvordan vi selv kan forme og arbejde med det som f.eks. med strik, industrielt produceret stof, eget vævet stof, farvning af tekstil, syning og ikke mindst upcycling og redesign.

Vi arbejder med fire hoved-områder indenfor de tekstile håndværk:

·        Syning

·        Strik og hækling

·        Tryk og farvning

·        Visiblel mending og broderi

Indenfor hvert område, dykker vi ned i de forskellige teknikker, - lærer om dem og afprøver dem, eksperimenterer med dem og får på den måde masser af erfaring i selve håndværket og alt det der ligger omkring det.

På holdet arbejder vi både i grupper og hver for sig. Indenfor hvert område lærer du at lave research, skitser, fotocollage og moodboards og hvordan du går fra ide til oplæg og produkt. Opgaverne giver dig erfaring med teknikker og håndværk – f.eks. via strikkeprøver og mønsterkonstruktion. Hele tiden hjælpes vi ad og giver inspiration og konstruktive ideer til hinanden – både i de bundne opgaver og dem du selv vælger. Ved alle områderne lærer du altid først en teknik, øver dig og eksperimenterer, og derefter afslutter du hvert område med et eller flere produkter, du selv har valgt.

Farvning

Ønsker du at søge om optagelse eller besøge vores skole, skal du blot bestille en fremvisning. Vi  afholder besøgsdage på udvalgte søndage i løbet af året.

Tæt på Aarhus, tæt på stranden, tæt på Mols Bjerge, tæt på dine drømme

Vi har kontortid på hverdage mellem:

kl. 8.30-10.00
kl. 10.30-12.00
kl. 13.00-15.30

tel:      86 36 24 00
mobil:  21 38 32 19

E-mail til kontoret:       fe@femmoeller.dk

Tæt på Aarhus, tæt på stranden, tæt på Mols Bjerge, tæt på dine drømme

Vi har kontortid på hverdage mellem:

kl. 8.30-10.00
kl. 10.30-12.00