Styling Topbillede
Styling - Drømmer du om en karriere inden for styling og skønhed? I løbet af skoleåret har du to hele dage med dit branchefag Styling.

Vi beskæftiger os med fire specifikke professionelle fagområder indenfor styling og de nyeste modetrends. Dette inkluderer undervisning af eksperter som frisører, makeupartister, kosmetologer, og negleteknikere. Vi lærer eleverne at tænke kritisk om nutidens krops- og stilideal samt de etiske aspekter af styling. Undervisningen dækker også målgrupper, produktvalg, bæredygtighed og miljø.

Frisør - I dette forløb skal du som frisørelev arbejde med opgaver som f.eks. hårpleje, hårvask, opsætning af langt hår samt oprulningsteknikker. Du får også indsigt i, hvordan en professionel frisør arbejder med indlægningsteknikker af farve. Arbejdet foregår både på øvelseshoveder og på hinanden.

Makeup - Her er kreativiteten i højsædet. Udover at lægge det naturlige hverdagslook vil vi også, bl.a. inspireret af dragmakeup, hjælpe og udfordre hinanden til at finde nye ansigter og tage makeup til helt nye højder. Dragmakeup er stort og overdrevet, men mange tips og tricks kan bruges i helt almindelig hverdagsmakeup. Makeup og udseende bliver brugt til mere end man lige tror f.eks. tv, film og modeshows. Kun fantasien sætter grænser.

Kometologi - I kosmetologifaget lærer du om hudpleje og hudens opbygning. Du skal arbejde med ansigtspleje, masker, peeling, massage og creme. Du vil også lære teori omkring farvning af bryn og vipper samt brug af voksbehandlinger. Negle – Handler ikke længere kun om neglelak. I dette forløb lærer du om neglens opbygning, teorier om produkterne samt forlængelse og dekoration af negle. Du lærer at vejlede og lytte til kundens ønske.

Hvad lærer du på linjen?

På stylinglinjen får du undervisning i de fire hovedområder: frisør, makeup, kosmetologi og negleteknik.

Du får kendskab til og skal arbejde med opgaver som f.eks. vask, opsætning, farve, dragmakeup, opbygning af negle samt hudpleje.

Ønsker du at søge om optagelse eller besøge vores skole, skal du blot bestille en fremvisning. Vi  afholder besøgsdage på udvalgte søndage i løbet af året.

Tæt på Aarhus, tæt på stranden, tæt på Mols Bjerge, tæt på dine drømme

Vi har kontortid på hverdage mellem:

kl. 8.30-10.00
kl. 10.30-12.00
kl. 13.00-15.30

tel:      86 36 24 00
mobil:  21 38 32 19

E-mail til kontoret:       fe@femmoeller.dk

Tæt på Aarhus, tæt på stranden, tæt på Mols Bjerge, tæt på dine drømme

Vi har kontortid på hverdage mellem:

kl. 8.30-10.00
kl. 10.30-12.00